karinkarin4

om allt och inget... min mailadress är . . . . . [email protected]

ÖGON

Kategori:

...tycker jag om att titta på. Andras fina ögon alltså. Mina egna är jag lite rädd för. Jag lyckas ofta göra illa mig i ögonen , grankvistar, rosbuskar och nycklar har jag tex kört in i ögonen. En gång blev jag sjukskriven i en vecka när jag lyckats göra en repa över hela ögat. Fick gå omkring med nån kletig salva som gjorde att jag knappt såg nåt. Och ont gjorde det....jävligt ont.
Varför skriver jag öm ögon undrar du... Jo, så här är det. Efter ett mildare tvång gick jag med på att gå och ta trycket i ögonen i dag. Jag gjorde det för 10 år sen, och det var en mycket traumatisk upplevelse. Efter det har jag förträngt att jag borde göra det en gång om året. Mamman var inte nöjd med det, hon hade pratat med sin optiker som sa att jag borde komma dit. Så, idag var jag där. Det var inte alls i närheten av upplevelsen på sjukhuset för 10 år sen. Bra att jag kom dit var det, det visade sig nämligen att trycket var för högt. På onsdag ska jag dit igen för vidare utredning. Det kan tydligen bero på flera olika saker, i värsta fall början på grön starr. Så.... tack mamman att du envisades. Kanske du kan sponsra glasögonen dom kommer 'tvinga' på mig också? :)

I morgon blir det paketinslagning och strykning av doppresent och dopgästutstyrslar ..

FRID & LYCKA

Kommentarer

  • mamman säger:

    Nja, tror inte det ;) Har fullt sjå med mina nya.

    Men jag är glad att jag fick med dig till optikern utan handgripligt våld.

    2013-05-09 | 05:13:53

Kommentera inlägget här: