karinkarin4

om allt och inget... min mailadress är . . . . . [email protected]

ETT FYRFALDIGT LEVE

Kategori: Allmänt

 
Vi kom till Staffanskyrkan i tron att vi skulle på barndop. Alla satt på sina platser. Klockorna klämtade. Så började kantorn spela Mendelsohns brudmarsch.
Många häpna miner, många glada skratt, många glada tårar.
 
 
Vigseln mellan Johannes och Therese hölls av Johannes farmor, prästen Eva som kommit från Gotland. Tills sin hjälp hade hon sin väninna Harriet. (Eva till höger)
 
Efter vigselakten hölls dop för Line Maria Isola . Eva och Harriet höll även i det.
 
 
Här med Gudmor (och faster) Tove.   
 
       
Kan själv....
                                                                                                                
 
Farfars mor, prästen Eva tänder Lines ljus.
 
 
Efter vigsel och dop akter tog stora tårt- och kakkalaset vid..
Massor av gott fick vi...
 
 
Huvudperson 1  Line Maria Isola, sötaste ungen i världen.
 
 
 
Huvudpersonerna 2  Johannes & Therese Stibe... Finaste brudparet i världen.(och gladaste)
 
 
Som en liten extra sak vill jag bara visa. Samma kyrka, samma dopklänning, men 50 år tidigare.
 
 
I mitten är det jag, Karin Helena, som hålls av mamman Gunnel.
Jag döptes också i Staffanskyrkan i precis samma klänning som Line döptes i i går.
 
till vänster Annika Karin med mamma Inger och till höger Jill Marie med mamma Margot.
 
 
FRID & LYCKA
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • "syrran" säger:

    Förstår att ni fick en grym överraskning. Vad du är lyckligt lottad som har kort på oss när vi var små. Jag grät faktiskt när jag såg vårt dopkort. Kram och tack för att du ringde härom dagen.

    2013-05-14 | 09:31:55
  • Therese säger:

    Hahaha, riktigt snygg skrattbild på mig där.. :)

    2013-05-26 | 23:08:42
    Bloggadress: http://lillebonan.blogspot.se

Kommentera inlägget här: